A new theory of gender dysphoria
A new theory of gender dysphoria
Beitrag #1
https://www.eneuro.org/content/early/201...83-19.2019
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RE: A new theory of gender dysphoria
Beitrag #2
Rainbow 
solange das geschlechtliche selbstverständnis patholigisiert wird, solange bleibt umpolungsversuchen tür und tor geöffnet. außerdem wird so jede abweichung des von anderen personen zugewiesenem geschlecht als krank gebrandmarkt, was nix anderes als übergriffige, psychische gewalt.
 
solange es in der medizin um geschlechtsidentitätsstörung, gender dysphorie, geschlechtliche inkongruenz oder wie das kind auch immer genannt wird, geht, solange ist es der versuch, die vorherrschaft der geschlechtlichen deutung (durch dritte) gegenüber der selbstbestimmung abzusichern.
 
erst, wenn sich die medizin bezieht auf die körperliche dysphorie, die mißbildungen, erst dann nehme ich ihren anspruch ernst, dafür da zu sein, um den patienten zu helfen.
 
nebenbei benötigt es keine "neuen" therapien oder ähnliches, unter welchem "gut gemeinten" vorwand auch immer. denn solche, die wirken, gibt es bereits. sie nennen sich: geschlechtliche anpassungen/korrekturen.
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"Gender/Sex Identity" oder auch:
"Die Geschichte vom Regenbogen, der dachte, er wäre ein Halbkreis...."

Inter/Nonbinary?
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RE: A new theory of gender dysphoria
Beitrag #3
Da habe ich also die Wahl zwischen Pest und Cholera. Bin ich (1) das Opfer der einen Gehirnstrukturen und von Behandlungen, gegen die ich weniger Einwände hatte? Oder bin ich (2) das Opfer anderer Gehirnstrukturen und hätte kein Erbarmen mit Vorschlägen gehabt, daß man mir doch irgendwie anders hätte helfen können müssen? Oder bin ich (3) das Opfer medizinischer oder gesellschaftlicher (und kultureller) Glaubenskriege?

Natürlich schließen sich diese Möglichkeiten keineswegs gegenseitig aus.

Zitat:Implications for clinical practice
The synthesis of existing data and our new multisense theory presented in this paper have potential to increase understanding and improve treatment outcomes. The goal of any treatment of gender dysphoria is to decrease distress. Our new theory furthers the discussion regarding biologically-based treatments independent of gender identity affirmation that might address distress and body ownership in individuals with gender dysphoria. The use of gender reassignment as a therapy is sometimes motivated on the assumption that the distress is due to the individuals having a brain sex different than their gender assigned at birth and that the desire to change genders is based on a correct sense of true gender (Gooren, 2006). Current data question that assumption. Thus, it is inaccurate to use the opposite brain sex theory as motivation for transitioning genders. Motivation for treatment for gender dysphoria should instead solely focus on mitigating distress and other specific outcomes. Current treatments can involve invasive surgeries and potentially irreversible modifications (such as the possibility of becoming sterile).
Treatments based on our new theory could instead involve targeting the distress and/or body-ownership networks, perhaps specifically seeking to restore a sense of ownership over body parts perceived as incongruous. Such an approach could potentially have less risk, be less invasive, have fewer barriers to receiving care, and still be effective at reducing distress and improving quality of life. Given the high need to improve outcomes related to the distress, depression, anxiety, and suicide associated with gender dysphoria, the significant burden associated with current treatments, and the role of dynamic activity in multiple functional networks, we both urge caution to the clinical community in moving forward with irreversible procedures and express urgency to the research community to identify more effective treatments without irreversible effects—discovering currently unseen doors for improving the lives of those with gender dysphoria.

Für wie dumm hielten mich manche Leute, daß ich nicht erkennen können sollte, daß es ihnen keineswegs um mein Wohlergehen ging, sonder darum, daß ich ihnen nicht paßte?
Zitat



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